Trots! Op onze publicatie:
Dilemma's in het Onderwijs
Nog op zoek naar invulling voor
uw studiedagen? Bekijk ons aanbod
Een missie- en visietraject
met bevlogenheid als vertrekpunt

Professioneel klachten behandelen

"Maak van een klacht een kans!"

In elke organisatie kan er iets mis gaan. De klant heeft niet gekregen waar hij om gevraagd heeft, is niet correct behandeld, iets voldeed niet aan de verwachtingen of er is sprake van miscommunicatie. Tegenwoordig laten klanten zich vaker horen dan voorheen. Zij zijn vaak goed op de hoogte van hun rechten en weten waar ze hun klacht moeten uiten. De kans is klein dat uw organisatie deze klachten met een standaard methode kan oplossen. Tijdens deze workshop leert u professioneel en effectief om te gaan met klachten. Hierdoor verlopen gesprekken makkelijker, prettiger en effectiever.

Doelgroep
Wij verzorgen deze maatwerkworkshop voor: 
  • Bestuurders
  • Leidinggevenden
  • Medewerkers
  • Teams 

Inhoud
  • Wat verstaan we onder een klacht?
  • Klachten: vervelend of een kans?
  • Verschillende manieren waarop klachten worden geuit.
  • Wat willen klagende klanten bereiken en welk gedrag vertonen zij daarbij?
  • Inspelen op verschillende typen klanten: DAS-model.
  • Het correct opvangen van klachten: de 6 O’s.
  • Valkuilen in klachtbehandeling.
  • Communicatietechnieken.
  • Emotioneel gedrag herkennen en beïnvloeden.
Aanpak
Tijdens de workshop wordt theorie afgewisseld met praktische oefeningen. Uw praktijksituaties staan hierin centraal. U ontvangt persoonlijke feedback en concrete handvatten om klachten in de toekomst klantgericht en effectief te behandelen. Na afloop van de workshop ontvangt u een reminder met daarop de belangrijkste punten.

Resultaat
U bent in staat een klacht te analyseren en een emotionele reactie van een klant op te vangen en om te buigen. Hierdoor kunt u professioneel en effectief omgaan met klachten, waardoor gesprekken makkelijker, prettiger en effectiever verlopen.

Praktische informatie
Duur:           1 dag
Uitvoering:           Op locatie van de (onderwijs)organisatie
Prijs:           € 2.150,- per groep* (exclusief BTW**)

*Maximaal 15 deelnemers.
**Mogelijk kunnen wij deze training BTW-vrij voor u uitvoeren.

 

> Download brochure

Partners
Training & Coaching Den Bosch Training & Coaching Waalwijk Training & Coaching Noord-Brabant Training & Coaching Tilburg